Auteur:

Gepubliceerd op: 20-10-2021

De Logo’s kregen de vraag naar materialen om burgers te helpen met het op orde brengen van hun Covid Safe. Aangezien heel wat lokale besturen wellicht met dergelijke vragen geconfronteerd worden, delen we de aanwezige hulpmiddelen ook met onze leden.

Welke hulpmiddelen kan je lokaal bestuur gebruiken?

  • De meeste intermediairen vragen de identiteitskaart van burgers, en bellen zelf naar 078/78 78 50. Even later krijgen de mensen dan het formulier in hun brievenbus. Mensen zelf laten bellen, is niet altijd een evidente optie. Je krijgt immers een antwoordapparaat aan de lijn, waar je gevraagd wordt om bepaalde antwoorden in te typen via smartphone. 
     
  • Daarnaast zijn er ook medewerkers  in het vaccinatiecentrum die tijdens de medische anamnese de app installeren op de smartphone van mensen die hierbij stuiten op moeilijkheden. Hoe je de app zelf installeert, zie je in de onderstaande video
     

  • Bij vragen over de applicatie, kan je ook steeds doorverwijzen naar de FAQ op de website van Covid Safe. Daar wordt uitgelegd hoe je de app kan downloaden, maar bijvoorbeeld ook hoe je je kan aanmelden op de app.

 

Veerle Cortebeeck