foto Mausstudio

Niet minder dan 70 handelaars uit Wervik, Geluwe en Kruiseke komen op een uniforme manier naar buiten. De stad Wervik liet eind 2017 een unieke imagocampagne uitwerken, gebaseerd op storytelling. De stad wil op die manier haar Wervikse handelaars  als één sterk merk presenteren, zegt schepen Bert Verhaeghe, bevoegd voor lokale economie. Dat verhoogt niet alleen de herkenbaarheid en visibiliteit maar moet ook leiden tot extra lokale koopkracht en een sterker communitygevoel.

Als ambassadeurs van hun stad krijgen de deelnemende handelaars enerzijds een aantal tools aangereikt (affiches, advertenties, stickers, banners, professionele foto's, …) om de detailhandel te promoten en zetten ze anderzijds hun eigen zaak in de kijker vanuit een kant – en- klaar concept. Zowel online als offline komt éénzelfde beeldtaal terug waarmee de handelaars onder éénzelfde vorm en slogan gezamenlijk naar buiten kunnen komen. De slogans 'Kom proeven van onze kwalitijd', 'Kom genieten van onze kwalitijd' en 'Wij werken met kwalitijd', leggen stuk voor stuk de nadruk op de tijd die handelaars maken om hun kennis, expertise en advies te delen met hun klanten.

Ook na de lancering van die unieke imagocampagne, bouwde de stad verder aan  haar imago (vlaggen, shoppingtassen, …). Zo speelde de eindejaarsactie verder in op de imagocampagne door gebruik te maken van het beeldmateriaal.

In 2018 pakte de stad 2 maal uit met een kwalitatieve krant ‘De Gazette’. De krant bevat geen advertenties maar wel unieke verhalen en beelden van de handelaars gecombineerd met tips  en advies voor een vlotte start van de lente. De eerste krant werd gedrukt op 35.000 exemplaren waarvan er 31.000 met de post werden verdeeld in Wervik en haar deelgemeenten maar ook in de omliggende gemeenten. In het najaar van 2018 werd een tweede betalende editie gemaakt op 32.000 exemplaren.  De kranten zijn ondertussen een collector's item in en rond Wervik.

Dit project werd mee gerealiseerd met steun van EFRO en Vlaanderen.

Meer weten?