Aan de hand van 'factcheking' en het communiceren van een historische en neutrale boodschap, wil Ceapire de radicale verhalen uit verschillende hoeken in de maatschappij, een weerwoord bieden. Ze kiezen voor videoboodschappen om het doelpubliek zoveel mogelijk te bereiken. De boodschappen zijn telkens slechts enkele minuten lang en presenteren de kijker met een combinatie van interessante feiten, kritische noten en spraakmakende beelden. Deze video’s worden op verschillende social media platforms gedeeld om zoveel mogelijk jongeren en adolescenten te bereiken.
Zij willen polarisering wordt tegengaan door middel van een concrete beeldvorming van de realiteit. Ze trachten een debat te creëren waarbij maatschappelijke problemen benoemd worden in een constructieve ruimte en in de volgende stap, oplossingsgericht te denken. Hier is het van groot belang dat grieven worden erkend bij verschillende groepen in onze maatschappij, die geen plaats meer lijken te vinden in onze samenleving. Ceapire probeert antwoorden te geven op de moeilijke vragen waarmee de jeugd kampt; "Wat is een pluralistische natiestaat die evenzeer seculier moet zijn?'' "Is vrije meningsuiting hetzelfde als haatprediking?"